torstai 7. kesäkuuta 2012

Yrteistä innostuneena...

Yrteistä innostuneena kävin poistamassa torilta vielä yhden basilikan M:n ihanalle siskolle jonka luona oltiin eilen "perhepäivää" viettämässä. Mut valtasi myös kova halu toteuttaa kaikkia reseptejä joihin saisin sovellettua yrttejä...Esim yrttileipää, moussakaa ja minttusmoothieta.
Mun ei todellakaan pitäisi nyt liioin kokkailla kun päivitellä blogiakaan, sillä mulla on menossa massiivinen luku-urakka. Koitan tenttiä kaksi kognitiivisen neuropsykologian tenttiä yhdellä kertaa. Luettavaa on ihan jäätävä määrä, ja oon puudututtanut pyllyä kirjaston penkillä nyt kohta 1,5 viikkoa joka hemmetin päivä. Maanantaina on the big day. 


Huomaan, että aina kun mulla on tentti tulossa, mut valtaa kova liikunnantarve, siivousintoilu, kodin hengettärenä hääriminen keittiössä yms muut ei-niin-akuutit-asiat. Viimeviikolla tein 3 x 17 km lenkkiä. Ja nyt ensiviikolla kun tentti on ohi, mun liikunnantarve laskee varmaan taas kun lehmän häntä....


Mutta tässä ohjeet minttu-vadelma-smoothieen. Hyvää tuli :) Aurinkoisia päiviä ja hyvää alkavaa viikonloppua!!


Tarvitset:
Purkin rahkaa
Loraus maitoa
Loraus luonnonjogurttia
Noin 4 tl vaniljasokeria
Pikkusen tavallista sokeria
Pussi jäisiä pakastevadelmia/mansikoita
Kourallinen tuorretta minttua (saa olla mun mielestä tosi reilu kourallinen, noin 20-30 lehteä)Vaikka minttu on aika voimakkaan makuinen, sen maku hukkuu smoothien joukkoon. Se saa maistua smoothiestä vähän läpi!


Ja sitten koko helahoito blenderiin. Itse laitoin mintut ja vadelmat ensiksi ja sen jälkeen vasta muut mömmöt.







Tykkään kovasti myös mangosmoothiesta ja kokeilulistalla on myös jostain blogista lukemani taateli-manteli-inkivääri smoothie. Onko joku jo kokeillut sitä? Minkälaisia teidän "lempi smoothiet" ovat?

1 kommentti: